HTML

Szubjektív országos étteremkalauz

Amerre jártam,ettem vagy ittam valahol valamit. Olyanoknak,mint én és magamnak jegyzetelek.Akik munkájukból fakadóan és csak úgy szórakozásból is állandóan úton vannak.Akiknek jó tudni,hova érdemes betérni,esetleg hova kevésbé. Az alábbi leírás(ok) maximálisan szubjektív,lehetett nekem szar napom,de a személyzetnek is. Ha születik egyáltalán hozzászólás és nem csak magamnak rajzolgatom tele a tárhelyet,akkor: Ha hozzászólsz (nem ragaszkodom hozzá), kulturáltan tedd.Ha nem-kuka. Reklám (-szagú) ,nem témába vágó hozzászólásokat-főleg linkestől- előzetes figyelmeztetés nélkül kivágom a francba. Csak azokat a helyeket minősítem,ahol személyesen megfordultam,ettem-ittam. Fenntartom magamnak a jogot,hogy oda és akkor menjek,amikor akarok,többször is és ne adj' Isten változtassak a már megfogalmazott véleményen.Ha városra vagy konkrét helyre keresnél: CTRL+F és a keresőbe beírod. Na lássuk.

Friss topikok

  • Tömdafejed: @ferenc2012: Mostanában nem jártam arra, de alkalomadtán szervezek a környékre egy kajatúrát és ja... (2014.03.26. 15:37) Enoteca Borbisztró-Nógrád
  • Tömdafejed: Ez-gondolom-az Ön előtt kommentelő által leírtakkal lehet összefüggésben. Május környékén járni fo... (2014.03.26. 15:31) Pécs-TV torony étterem-kávézója
  • Tömdafejed: @Bombadil Toma: Ez igaz lehet a környéken élők és Pécs belvárosát ismerők számára, de nekem vidéki... (2013.05.18. 11:20) Pécs-Addo Cafe&Restaurant

2012.09.02. 21:39 Tömdafejed

I Ragazzi - Bécs,Burggasse 6-8

Hosszú hétvége = bécsi városnézés,értelemszerűen.  Valahogy olyan a belvárosa (ahogy a hotelek előtt parkoló autók rendszámait néztem,nem csak nekem), amit muszáj szeretni és visszatérő vendégként töbsször látogatni. Ausztriáról nem mindenkinek a fergeteges gasztronómiai élmények ugranak be azonnal,de megnyugtatnám az olvasót,lehet itt találni olyat,amiért érdemes elkunkorodni pár utcát a Bizi pizzával meg a döner kebabbal telerottyantott Mariahilfer strasse-ról.

Az I Ragazzi egy évtizedek óta egy család tulajdonában levő hamisítatlan,kicsit lepukkant, cserébe nagyon olasz pizzéria-trattoria mintegy 2 utcára a bécsi shopping-kánaántól. Érkezéskor a mindenféle nyelven beszélő felszolgáló (legalábbis olasz-német-angol megy, az biztos) fogadott,mint előkelő grófokat. Teljesen elszeparált dohányzórész kialakítva a kedves nikotinraboknak, mint mi. Étlap rendben,gazdag,változatos. Hamar kiválasztódott a minestrone leves. Próbálkoztunk házilag is vele,meg ettünk egy csomó helyen,de ezt valahogy az olaszokon kívül senki nem képes "olyanra" elkészíteni. Itt viszont kifejezetten varázsló kell legyen a szakács, mindent tud a házias olasz konyháról. Pizza-fenomenális.Igazi olasz vékonytésztás, gazdagon.Nem spórolnak semmivel és az időtényező a másik,amit nem értek. Minden igazi olasz pizzériában cirka 15-20 perc alatt elkészül,amire egy nem olaszban 35-40 percet kell várni.Hihetetlen. Aztán a dolcsi...Profitterol,tiramisu természetesen. Amilyennek lennie kell,de ez gyenge kifejezés ide. Egyszerűen A Desszert, így nagy betűvel. Még egy étterem,amit alkalomadtán magas térdemeléssel közelítek meg a legkisebb habozás nélkül, a lehető legrövidebb úton. És az igazi olaszos,közvetlen búcsúzkodás távozáskor. Nem a nagyhangú, teátrális,hanem mikor a tesódékat kíséred ki egy jól sikerült családi vacsi után. Még a szakács is kirikkantott egyet a konyhából.

2 leves, 2 pizza, 2 desszert, 2 sör  53 euro. Simán megérte.

9/10 pont aDE CSAK A TÁVOLSÁG MIATT-bár Pécs sincs sokkal közelebb.

www.iragazzi.at

ragazzi.jpg

Szólj hozzá!


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása